Emoce v mateřství

3.2. 2021Paulita Nováková249x

Vidím to, jako by to bylo včera. Stojím v obývacím pokoji, na zemi není kam šlápnout, všude jsou rozházené hračky a Emilka se dívá na pohádku a vůbec mě nevnímá. Už už se nadechuji, že začnu ječet, aby si po sobě hračky uklidila.

Jenže mi najednou začne v hlavě blikat výstražné světýlko. Hlásek uvnitř mé hlavy mi říká: „Hlavně na ni nekřič, ničemu tím nepomůžeš. A sobě taky ne.“

Čím víc jsem vnímala ten vnitřní hlásek, tím klidnější jsem se cítila.

Od té doby, co své emoce zkoumám a sleduji, co se mnou jaká emoce dělá, cítím se mnohem lépe.

Chceš se taky vyznat ve svých emocích?

Přináším několik tipů, které pomáhají mně. Díky nim už se u nás doma tolik nekřičí.

  1. Vždycky, když mě popadne nějaká emoce, tak se zastavím ve své činnosti a zkoumám, co mi ta emoce přináší.
  • Je to v pořádku, že se teď cítím zrovna takhle?
  • Co získám tím, pokud tu emoci vypustím ven?
  • Uleví se mi?
  • Neublíží to někomu? Neublíží to mně?

No a mám hlavně vyzkoušené, že pokud začnu nad tou emocí takto přemýšlet, většinou odejde sama.

2. Je možné si najít nějaké místečko, kde se cítím dobře a všechny negativní emoce pustit ven.

Tento způsob už mám také vyzkoušený. Mě nejvíc uklidňuje voda, protože mé znamení zvěrokruhu ovládá vodní živel.

Měla by to být ideálně pohyblivá voda, ne stojatá. Takže řeka, moře apod…

Pamatuji si, že už jako dospívající jsem chodila na klidné místo k řece, tam jsem se vykřičela, vybrečela a sledovala jsem, jak všechno to špatné odnáší řeka pryč. Cítila jsem obrovskou úlevu.

Když jsem žila ve Španělsku, chodila jsem vyplavovat emoce večer na pláž. Opět velmi uklidňující.

3. Udělat si chvilku pro sebe, zamyslet se nad emocemi, které Tě v poslední době ovládají, sepsat si je na papír. Poté poděkovat emocím, že Tě posunuly dál a už je nepotřebuješ. Papír pak na bezpečném místě spálit.

Tento krok dělám alespoň 4x ročně. Vždy, když cítím, že už nadešel ten správný čas.

4. Poslední způsob, který je pro mě velmi účinný a pomáhá mi každý den, je emoční deníček.

Možná se teď ptáš, co to vůbec je. Já ještě před pár lety netušila, že něco takového existuje a k čemu to slouží. Dnes už je součástí mého každodenního života a může být i součástí Tvého.

Jde o deníček, kam si zapisuji každý den určité situace a momenty, které jsou pro mě nějakým způsobem důležité. Ať už pozitivně nebo negativně.

Není to o tom, že bych si tam psala průběh celého dne, na to opravdu nemám čas. Pouze ty momenty, které jsou pro mě klíčové.

Například to, co se mi ten den nepovedlo, nebo čím mi naopak dcera udělala radost atd.

Velmi mě to posouvá na mé cestě ke svobodě. Každý měsíc si pak dělám takovou malou revizi a sleduji, jak se mé emoce vyvíjejí a mění.

I ty můžeš být paní svých emocí a ne, aby emoce vládly Tobě. Stačí si zvolit způsob, který Ti vyhovuje a začít.

Tak co, jdeš do toho se mnou? Vážně to stojí za to. I dcera tu změnu už vycítila. Už kvůli ní mi to za to stojí.

Jsem regresní terapeutka a milovnice životního stylu jménem REIKI.

Mou vášní je rozplétat tajemství ukrytá v minulosti, užívat si přítomnost a vědomě tvořit lepší budoucnost. 

Provedu i Tebe a pomohu Ti odhalit tajemství ukrytá ve Tvé minulosti, které Ti brání užívat si přítomnost.  Více o mě zjistíte tady>>

Jsem také autorkou knihy Nežij minulostí, ale pouč se z ní.
Komentáře
  • 13. KOMNATA TVÉ MYSLI

    Pronikni do Tvé mysli a nauč se jak pracovat e svou minulostí, ab neovlivňovala Tvou přítomnost.

  • ŽIVOTNÍ STYL JMÉNEM REIKI

    Nahlédni pod pokličku úžasné energie REIKI a nauč se pomoci nejen od bolesti sobě i svým blízkým.

  • Kategorie