fbpx

10 kroků, jak se naučit mít rád sám sebe

Nejen u svých klientů se setkávám s problémem, který ovlivňuje náš život víc, než si dokážeme představit. Tím problémem je nedostatek sebelásky. Připadáš si ošklivá, tlustá, zbytečná? Pak je tento článek přesně pro Tebe.

Každý den mi znovu potvrzuje myšlenku, že veškerou moc máme uvnitř sebe. Nenajdeme ji venku. Je třeba podívat se do našeho nitra a učinit rozhodnutí, abychom objevili sami sebe. Už věštec z řecké mytologie říkal: „Poznej sám sebe.“

Všichni máme možnost „Znovuzrození “ z našeho vlastního popela, jako „pták Phoenix“. Trend lidstva spočívá v utrpení, strachu, sebekritice a kritice druhých. Kritika srazí vnitřního ducha. Lidé si někdy neuvědomují, že všechno je pouze o správné volbě.

Máme tendenci obviňovat sebe a obviňovat ostatní. Všichni však můžeme tyto zvyky změnit. Podstatné je naučit se milovat sebe sama.

To je jeden z hlavních aspektů, na kterých pracujeme při regresní terapii. Může se stát, že nevíte, jak na to. Jednoduše postačí, že chcete změnit svůj životní styl. Berte to jako první krok na cestě snů a osobního naplnění.

Trendem lidstva je trpět. Chceme si v našem životě vytvářet hororové filmy. Ovšem je dokázáno, že když se naučíme milovat sami sebe, náš vnější svět se změní. Ale to se nestane přes noc.

Pokud se však rozhodnete být si toho vědomí a milovat se trochu víc, může váš život vzkvétat jako zahrada. Jaký druh zahrady chcete? Je ve vašem životě plevel? Můžete se rozhodnout, že změníte ty návyky, které vás přiměly žít život, kterému dnes čelíte!

Sebeláska

Všechno to začíná malým krokem. Skvělé věci v životě začaly něčím malým.

V tomto procesu se možná vrátíte ke starým zvykům. To je normální, je nezbytné být vytrvalý. Proměňte své přesvědčení a buďte laskaví sami k sobě. Přijměte se. Staňte se strážcem svého života. Chvalte se a oceňujte se.

Naše přesvědčení, že máme chyby, není tak úplně pravda. Jsme jedineční, autentičtí a originální.

Tak proč vymýšlet chyby? Musíme se pouze rozhodnout rozšířit své vědomí, aby se probudilo a my se naučili cenit si lidskosti. Štěstí spočívá v tom, že se cítíme pohodlně.

Tímto vás zvu, abyste následovali těchto 10 kroků a naučili se bezpodmínečně milovat:

1. Vzdejte se kritiky

Přestaňte se kritizovat odteď už navždy. Jak říká Louise Hay, už roky se kritizujete. Takže vyzkoušejte jinou taktiku. Všechno je proces. Pamatujte, že se všichni mění. Vyberte si výživné myšlenky.

2. Neděste sami sebe

Přestaňte se děsit hororovými myšlenkami. Zjistila jsem, že lidé jsou schopni vytvářet ohromující závěry z bezvýznamné situace. Mysl je tak dobrý filmař, že vytváří hororové filmy.

3. Buďte k sobě milí, laskaví a trpěliví

Dobrým příkladem trpělivosti je pěstování zahrady. Nejprve najdete suchou zemi. Pak ji odstraníte, zasejete a přestože se zdá, že se nic neděje, dějí se skvělé věci. Samozřejmě, pokud jste zaseli semena prosperity. Život je jako zahrada.

4. Buďte trpěliví

Sledujte své negativní myšlenky jako plevel. Nechte se inspirovat krásou. Když se zeptáte sami sebe, jestli máte zdravé sebevědomí, vždycky si odpovíte, že ano. Ve skutečnosti, když sami sebe kritizujete, nemůžete mít dobré sebevědomí. Ani když cítíte závist, nejistotu, zášť, žárlivost, hněv, nenávist…

5. Buďte laskaví k vaší mysli

Během mých rozhovorů s klienty se často ptám , jestli by si dovolili hodit pytel na odpadky do obývacího pokoje v jejich domě. Okamžitě reagují, že ne! Pak se znovu ptám: Proč tam hážete mozek? Děláte to, když posloucháte negativní myšlenky, bolest, vinu, zášť, závist, necitlivost, úzkost, nenávist, hořkost, lenost, stres, vztek, hněv, kritiku atd.

Jsme lidé a láskyplně nedokonalí. Můžeme se naučit milovat sebe sama. Každý z nás může praktikovat čtyři lásky: lásku k Bohu, lásku k sobě, lásku k přírodě, lásku k bližnímu.

6. Chvalte se!

Vstupte do síně chvály. Když se cítíte ochromeni, smutní nebo kritizovaní ostatními. Vytvořte si vaši síň komplimentů a chvaly. Lidé si myslí, že je to podivné, ale proč? Proč neuznat, jak jsme dobří?

7. Praktikujte meditace

Jediné, co musíte udělat, je uvědomit si své dýchání. Všichni bychom měli meditovat alespoň dvě minuty denně. Prostě jen zavřít oči a vědomě dýchat. Nechte mysl relaxovat.

8. Poslouchejte svou intuici

Aniž bychom si toho byli vědomi, občas uděláme to, co nám říká náš šestý smysl. Všichni ho máme. Je jen otázkou toho, jak se naučit intuici používat.

9. Nedělejte ostatním to, co byste nechtěli, aby dělali oni vám

Někdy chceme, aby se jiní chovali vůči nám spravedlivě, laskavě, láskyplně, velkoryse. Ale nejsme si vědomi toho, že jsme zaseli něco jinak? Chceme, aby se ostatní změnili. Ale nemůžeme nikoho změnit. Jen sebe.

10. Zlepšit stravovací návyky.

Vyvážená strava. Někdy, ve snaze udělat co nejvíc věcí, trávíme málo času jídlem. Je důležité vyhledávat výživná jídla. Pozorujete, jak jíte? Jaké myšlenky máte, když jíte? V restauracích pozoruji lidi, kteří věnují více pozornosti svým mobilním telefonům než respektování tohoto posvátného prostoru. Ostatní dychtivě jedí. Jak to máte vy?

A co vy? Máte se rádi? Pracujete na své sebelásce?

Paulita Nováková
Jsem regresní terapeutka a milovnice životního stylu jménem REIKI.

Mou vášní je rozplétat tajemství ukrytá v minulosti, užívat si přítomnost a vědomě tvořit lepší budoucnost. 

Provedu i Tebe a pomohu Ti odhalit tajemství ukrytá ve Tvé minulosti, které Ti brání užívat si přítomnost.  Více o mě zjistíte tady>>

Jsem také autorkou knihy Nežij minulostí, ale pouč se z ní.
Komentáře
  • 13. KOMNATA TVÉ MYSLI

    Pronikni do Tvé mysli a nauč se jak pracovat e svou minulostí, ab neovlivňovala Tvou přítomnost.

  • ŽIVOTNÍ STYL JMÉNEM REIKI

    Nahlédni pod pokličku úžasné energie REIKI a nauč se pomoci nejen od bolesti sobě i svým blízkým.

  • Kategorie